Rikard Karlberg - blogg

Alla inlägg under februari 2010

Av Karlberg - 16 februari 2010 17:30

Körde ett nytt typ av gym-pass där man kör 4 repetitioner i 5 olika övningar. Varje övning ska ta 90 sek och absolut ingen vila emellan...


Min tränare Henning och min kära vän Niklas instruera mig och Fredrik Ohlsson hur det skulle genomföras.. 


Och det var fan det jobbigaste jag varit med om. Man tog verkligen ut sig till max.

Bildbevis följer:     

hahaha!

Av Karlberg - 16 februari 2010 17:03

Av någon konstig anledning så pajjade skärmen på min dator på väg hem från Bangkok. Lagningen som egentligen skulle ta 2 dagar tog tillslut 8. 

Nu är jag i alla fall "back in business" med bloggen så jag tänkte lägga upp lite fler bilder från Myanmar Masters och Asian tour international.


   Sedona hotel som vi inte bodde på men åt hos varje dag hade grym buffé. dagen till ära så hade dem en "charity"- middag för Lejonen. Lejonens slogan: Better to be a lion for one day then be a cheap for life =)      Vi slapp ta den bussen....   Hotellet... fin utsida okej insida   fullsatt...   Klubbhuset.   Personalen passar på att bada i 7:ans vattenhinder.   6:ans green.   Lindsey på 5:ans tee.   Jippii.   

Ytterligare en Snake

Av Karlberg - 8 februari 2010 07:26

Sitter och huttrar på Helsingfors flygplats. Det är ungefär 4 decimeter snö utanför, antar att det är likartat hemma. Trots det skall det bli skönt att komma hem. ladda upp batterierna och köra hårt med fysen. Nästa tävling i Asien är först i april så antagligen bli det ett par tävlingar på Challenge tour fram tills dess.


Har glömt att tacka Emil som har hjälpt mig med att fixa denna bloggen.

Gå in på Gimmie.se. Grymt bra sida där golfare själva har lagt upp sina recensioner på våra svenska banor och hjälper dig hitta de elementen som du bryr dig om på golfbanan, Driving range, restaurang, personal, kondition, pris etc.



Hörs


Rikard

Av Karlberg - 6 februari 2010 08:30

   18:e green. 6:20 Imorse.   Min Caddie är 150 cm lång och väger lika mycket som min tourbag. Hon vill ändå bära den...Macho brud!

Av Karlberg - 5 februari 2010 09:55

Vaknade kl4 imorse av att Magen skrek efter ett toabesök. Spenderade 45 min på toan innan det var dags att sticka ner till bussen som gick ifrån hotellet till banan. Väl framme på Suwan Country club så fick jag i mig en banan samtidigt som jag hyrde ett toalettbås. =)


Ute på banan var jag motsatsen till Usain bolt. Jag kämpade i alla fall och kom in på 77 slag 5 över par. spelade hyfsat förutom hål 4:a där jag hade 8 slag... I Skrivande stund ser det ut som cuten ska bli +2 vilket innebär att jag får spela i helgen. Då jävlar!


Nu ska jag gå o skita ut en Parasit. ha det gyttaa hajj.



RIkard





Av Karlberg - 4 februari 2010 14:00

Skön dag idag... Putten kändes Het och stabil. kändes riktigt "confident" över de korta puttarna, en känsla som jag har letat efter länge... 3 under blev det. ligger på en delad tredje plats just nu...


Dessvärre Blev El toro Diskad PGA bråk, neeee. han fick bryta på grund av sitt Diskbråck. (Lät inte så roligt när man skrev det) =(. sköna för Joel är dock att han kommer åka hem ikväll. Jag kommer dock sakna honom eftersom man har aldrig en tråkig dag när man bor med El toro...


7:20 imorgon är det dags att köra igen. 


Håll tummarna.


MVH


Rikard

Av Karlberg - 4 februari 2010 13:50

   Rikard säger till Joel: "Fan vi måste hitta en riktigt resturant". Joel och Rikard Kommer sedan överens att om att den här resturangen ser bra. Till våran stora förvåningen får vi laga maten själva...   Som tur var fick vi hjälp av Personalen =)...   Men va hjälpte det... maten va okej men Restaurangen stängde 10 min senare så vi var tvungna att gå till mcdonalds och fylla ut buken...

Av Karlberg - 3 februari 2010 17:21

Första Speldagen är imorgon, min teetime är 11.50

Ligger och laddar upp med filmen 2012 som handlar om jordens undergång så det inspirerar mig till att ha så sjukt kul imorgon...


Håll tummarna.


RIkard

Ovido - Quiz & Flashcards